Lesson 1 16.03.20
Subject: Nazywamy zwierzęta - ćwiczenia leksyklane.
1. Otwórz podręcznik (małe ćwiczenia) Unit 5 lesson 3 wykonaj ćwiczenie 1.
W zeszycie pod tematem wypisz nazwy zwierząt z ćw. 1 dopisz ich polskie znaczenie oraz wykonaj małe obrazki. Jeżeli nie pamiętasz polskich nazw skorzystaj ze słowniczka, który znajdziesz na końcu każdego unitu.
W zeszycie pod tematem wypisz nazwy zwierząt z ćw. 1 dopisz ich polskie znaczenie oraz wykonaj małe obrazki. Jeżeli nie pamiętasz polskich nazw skorzystaj ze słowniczka, który znajdziesz na końcu każdego unitu.
2. W zeszycie ćwiczeń zrób zadanie 1. Unit 5 lesson 3. Pamiętaj o zasadzie tworzenia liczby mnogiej - dodajemy -s, -es. Nie zapomnij o wyjątkach!. Powodzenia!!
Lesson 2 19.03.20
Subject: Animals - utrwalamy nazwy zwierząt.
Przepisz do zeszytu ćwiczenie i je poprawnie wykonaj.
1
Ułóż nazwy
zwierząt z podanych liter.
1.
O G D - Dog
2.
E U A I G N I P G - Guinea pig
3.
S A E M H R T - hamster
4.
N S E K A - snake
5. R A T P O R - parrot
6.
E P D S I R - spider
7.
A C T - cat
2 What’s your name ?
3 I'm Jane.
4 Nice to meet you.
5 How old are you?
Znacie również odmianę czasownika "to be" -być przez osoby w liczbie pojedynczej a teraz czas na liczbę mnogą. W tym celu pomoże Wam film, a właściwie piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=RRY4sUOgHVs posłuchajcie i spróbujcie zaśpiewać i zapamiętać. Jeżeli już odmiana "wpadła Wam w ucho" to zapiszcie w zeszycie odmianę. Zwróćcie uwagę, że w tabelce są zarówno formy długie jak i skróty. Postarajcie się je zapamiętać.
Subject: Utrwalamy nazwy zwierząt oraz formy o czasownika "-to be".
Dzisiaj na lekcji utrwalimy nazwy zwierząt. Otwórzcie mały podręcznik na Unit 5 lesson 3 i popatrzcie na zadanie 1 extra . W podanych wyrazach ( nazwach zwierząt brakuje różnych liter) wstawcie je. Następnie postarajcie się napisać te nazwy w brudnopisie z pamięci.
Kolejne dwa ćwiczenia pozwolą sprawdzić Wam czy potraficie czytać ze zrozumieniem.
Wskazówka - Zanim zdecydujecie się wstawić słowo przeczytajcie zdanie do końca. Te zadania to ćwiczenie numer 2 w małych książkach na stronie 61 oraz ćwiczenie numer 3 w zeszytach ćwiczeń - powodzenia. Odpowiedzi do zadań prześlę wieczorem.
Subject: Wyrażamy własne uczucia - zgadzanie się i niezgadzanie się z rozmówcą.
Dzisiaj na lekcji poznasz różne przymiotniki. Będą one miały znaczenie pozytywne i negatywne. Zapisz w zeszycie temat, a pod tematem wyrazy. narysuj przy każdym z podanych wyrazów buźkę jeśli podany wyraz według Ciebie ma pozytywne znaczenie to buźka uśmiechnięta, jeżeli nie to smutna.
great - wspaniały
horrible - okropny
silly- śmieszny/głupi
fantastic - fantastyczny
incredible - niesamowity
crazy - szalony
Następnie wykonaj zadanie 1 w małych książkach. Podziel te wyrazy zgodnie ze znakami buziek.
Spróbuj przeczytać dialog z zadania 3. Jeżeli chcesz możesz go odsłuchać. Zwróć uwagę co mówią dzieci o podanych rzeczach poniżej. Znajdź te przymiotniki i wpisz we właściwe miejsce.
Czytając tekst natrafiliście na takie zdania. Co one znaczą? Zapiszcie do końca notatkę w zeszycie.
I agree with you. Zgadzam się.
I don't agree with you. Nie zgadzam się.
That's right. Zgadza się.
That's wrong. Nie zgadza się.
That's so right. Całkowicie się zgadza.
That's so wrong. Całkowicie się nie zgadza.
Kiedy mamy takie same zdanie jak nasz rozmówca to powiemy:
I agree with you.
That's right.
That's so right.
Kiedy jednak mam inne zdanie to powiem:
I don't agree with you.
That's wrong.
That's so wrong.
Dzisiejsza lekcja odbyła się za pomocą komunikatora Messenger. Na lekcji sprawdziliśmy pracę domową.
W drugiej części zajęć przypomnieliście sobie nazwy niektórych ubrań oraz konstrukcje gramatyczne they are/it is. Następnie poznaliście elementy mundurków uczniów z USA, Anglii i Indii. Wiecie już co znaczą wyrazy:
tracksuit - dresy
hoodie - bluza z kapturem
beanie - czapka
tie - krawat
W zeszytach zapiszcie temat lekcji i nowe słowa. Narysujcie obrazki nowych ubrań.
A teraz czas na zabawę. Proszę kliknąć w podane linki. Powtórzycie znane słownictwo oraz poćwiczcie poznane dziś. Klikając w ikonki po prawej stronie możesz wybrać różne gry.
https://wordwall.net/pl/resource/1215768/angielski/evolution-clothes
https://wordwall.net/pl/resource/1215648/evolution-1-unit-5-7
Miłej zabawy!!!
Lekcja odbyła się za pomocą aplikacji zoom.us. Na lekcji powtórzyliśmy leksykę związaną z
tematami: rodzina, ubrania, zwierzęta oraz gramatykę: liczba mnoga rzeczowników, this-that,odmianę czasownika być. Wykonaliśmy wspólnie wszystkie ćwiczenia w małych książkach i zeszycie ćwiczeń z Unit 5 lesson 8.
Dzisiejsza lekcja odbyła się za pomocą komunikatora zoom. Poznaliśmy części ciała.
Zapisaliśmy w zeszycie ich angielskie nazwy i polskie znaczenie.
Przeczytaliśmy dialog oraz wytłumaczyliśmy znaczenie zwrotów wykorzystanych
w dialogach z ramki Easy English. Należy je wpisać do zeszytu wraz z tłumaczeniem.
W zeszytach zapisaliśmy części twarzy, które występują tylko w liczbie pojedynczej jak i te,
które mają liczbę mnogą np. ear - ears.
Wykonaliśmy zadanie 1 extra w małych książkach i 1 i 2 w zeszytach ćwiczeń.
Dzisiejsza lekcja odbyła się za pomocą komunikatora zoom. Na lekcji poznaliśmy formę czasownika have got dla 3 osoby liczby pojedynczej (he/she/it). Wiemy jak utworzyć przeczenie i pytanie. Wykonaliśmy zdania w małych podręcznikach i zeszytach ćwiczeń. Praca w domu w zeszytach narysować wymyślonego stworka i opisać go według wymagań z zadania z zeszytu ćwiczeń (4 zdana na ma 4 zdania na nie ma).
Obejrzyj filmik, który pomoże Ci zrozumieć różnice pomiędzy this/that these/those.
https://www.youtube.com/watch?v=sGCL2GJEszE
Możesz również zaśpiewać piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=TkpSsdQCaKY
Na koniec kliknij w link odpowiedz na zadane pytania i prześlij mi test do godziny 20.00 na mój adres mailowy angelikadzwonkowska@o2.pl
testonline https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Demonstratives/This,_that,_these,_those_uo6070ho
Odeślij tylko to zadanie dziś do godziny 12,00.
https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Have_got_-_Has_got/Have_got_or_has_got_kt16693sb
Lesson 3 20.03.20
Subject: Powtórkowy zawrót głowy.
1. Przepisz zadania do zeszytu. Uzupełnij je podanymi wyrazami.
I'm /you /name /are /nice
1 How do you spell ‘musician’?2 What’s your name ?
3 I'm Jane.
4 Nice to meet you.
5 How old are you?
2. Wypisz w zeszycie brakujące cyfry.
one – two –three four –five six – seven –eight nine – ten
Lesson 4 23.03.20
Subject: Colours - utrwalamy kolory.
Drogi uczniu wejdź na poniższy link i rozwiąż zagadkę. Przypomnij sobie nazwy kolorów po angielsku i wskaż odpowiedni wyraz. Powodzenia.
Jak wiecie od środy 25.03.20 zaczynamy już realizacje nowej podstawy czyli będę również Was oceniać. Wszelkie prace będziecie wysyłać na mojego maila angelikadzwonkowska@o2.pl lub Messenger ale ja będę pisać co kto i na kiedy ma wysłać. Zapraszam do grypy na Facebooku Język angielski klasa 5, tam będziecie przesyłać zdjęcia z pracą domową.
Lesson 6 26.03.20
Subject: Czasownik "to be" i jego formy.
Na początku lekcji chcę Wam przypomnieć osoby w liczbie pojedynczej i mnogiej w języku angielskim. (Proszę o zapisanie tych wyrazów do zeszytu- może być kolorem).
Znacie również odmianę czasownika "to be" -być przez osoby w liczbie pojedynczej a teraz czas na liczbę mnogą. W tym celu pomoże Wam film, a właściwie piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=RRY4sUOgHVs posłuchajcie i spróbujcie zaśpiewać i zapamiętać. Jeżeli już odmiana "wpadła Wam w ucho" to zapiszcie w zeszycie odmianę. Zwróćcie uwagę, że w tabelce są zarówno formy długie jak i skróty. Postarajcie się je zapamiętać.
Notatka do zeszytu
They are cats - To są koty
Are they cats? - Czy to są koty.
Yes, they are - Tak, to są koty.
No, they aren't- Nie, to nie są koty.
Praca domowa Unit 5 lesson 3 zadanie 2. Sprawdź czy już umiesz.Powodzenia.
Lesson 7 27.03.20
Dzisiaj na lekcji utrwalimy nazwy zwierząt. Otwórzcie mały podręcznik na Unit 5 lesson 3 i popatrzcie na zadanie 1 extra . W podanych wyrazach ( nazwach zwierząt brakuje różnych liter) wstawcie je. Następnie postarajcie się napisać te nazwy w brudnopisie z pamięci.
Kolejne dwa ćwiczenia pozwolą sprawdzić Wam czy potraficie czytać ze zrozumieniem.
Wskazówka - Zanim zdecydujecie się wstawić słowo przeczytajcie zdanie do końca. Te zadania to ćwiczenie numer 2 w małych książkach na stronie 61 oraz ćwiczenie numer 3 w zeszytach ćwiczeń - powodzenia. Odpowiedzi do zadań prześlę wieczorem.
A na koniec zapraszam Was do sprawdzenia siebie. Czy znacie już właściwą odmianę czasownika być - to be możecie wysłuchać piosenki z wczorajszej lekcji i zabrać się do uzupełniania testu, który jest pod adresem poniżej. Dobrej zabawy!!
http://e-angielski.net/tobe2/Lesson 8 02.04.20
Subject: Wyrażamy własne uczucia - zgadzanie się i niezgadzanie się z rozmówcą.
Dzisiaj na lekcji poznasz różne przymiotniki. Będą one miały znaczenie pozytywne i negatywne. Zapisz w zeszycie temat, a pod tematem wyrazy. narysuj przy każdym z podanych wyrazów buźkę jeśli podany wyraz według Ciebie ma pozytywne znaczenie to buźka uśmiechnięta, jeżeli nie to smutna.
great - wspaniały
horrible - okropny
silly- śmieszny/głupi
fantastic - fantastyczny
incredible - niesamowity
crazy - szalony
Następnie wykonaj zadanie 1 w małych książkach. Podziel te wyrazy zgodnie ze znakami buziek.
Spróbuj przeczytać dialog z zadania 3. Jeżeli chcesz możesz go odsłuchać. Zwróć uwagę co mówią dzieci o podanych rzeczach poniżej. Znajdź te przymiotniki i wpisz we właściwe miejsce.
Czytając tekst natrafiliście na takie zdania. Co one znaczą? Zapiszcie do końca notatkę w zeszycie.
I agree with you. Zgadzam się.
I don't agree with you. Nie zgadzam się.
That's right. Zgadza się.
That's wrong. Nie zgadza się.
That's so right. Całkowicie się zgadza.
That's so wrong. Całkowicie się nie zgadza.
Kiedy mamy takie same zdanie jak nasz rozmówca to powiemy:
I agree with you.
That's right.
That's so right.
Kiedy jednak mam inne zdanie to powiem:
I don't agree with you.
That's wrong.
That's so wrong.
Lesson 9 03.04.20
Subject: School uniforms - praca z tekstem.Dzisiejsza lekcja odbyła się za pomocą komunikatora Messenger. Na lekcji sprawdziliśmy pracę domową.
W drugiej części zajęć przypomnieliście sobie nazwy niektórych ubrań oraz konstrukcje gramatyczne they are/it is. Następnie poznaliście elementy mundurków uczniów z USA, Anglii i Indii. Wiecie już co znaczą wyrazy:
tracksuit - dresy
hoodie - bluza z kapturem
beanie - czapka
tie - krawat
W zeszytach zapiszcie temat lekcji i nowe słowa. Narysujcie obrazki nowych ubrań.
A teraz czas na zabawę. Proszę kliknąć w podane linki. Powtórzycie znane słownictwo oraz poćwiczcie poznane dziś. Klikając w ikonki po prawej stronie możesz wybrać różne gry.
https://wordwall.net/pl/resource/1215768/angielski/evolution-clothes
https://wordwall.net/pl/resource/1215648/evolution-1-unit-5-7
Miłej zabawy!!!
Lesson 10 16.04.20
Subject: Powtórzenie wiadomości Unit 5.Lekcja odbyła się za pomocą aplikacji zoom.us. Na lekcji powtórzyliśmy leksykę związaną z
tematami: rodzina, ubrania, zwierzęta oraz gramatykę: liczba mnoga rzeczowników, this-that,odmianę czasownika być. Wykonaliśmy wspólnie wszystkie ćwiczenia w małych książkach i zeszycie ćwiczeń z Unit 5 lesson 8.
Lesson 11 17.04.20
Subject: Nazywamy części ciała- poznajmy nowe słownictwo.Dzisiejsza lekcja odbyła się za pomocą komunikatora zoom. Poznaliśmy części ciała.
Zapisaliśmy w zeszycie ich angielskie nazwy i polskie znaczenie.
Przeczytaliśmy dialog oraz wytłumaczyliśmy znaczenie zwrotów wykorzystanych
w dialogach z ramki Easy English. Należy je wpisać do zeszytu wraz z tłumaczeniem.
W zeszytach zapisaliśmy części twarzy, które występują tylko w liczbie pojedynczej jak i te,
które mają liczbę mnogą np. ear - ears.
Wykonaliśmy zadanie 1 extra w małych książkach i 1 i 2 w zeszytach ćwiczeń.
Lesson 12 23.04.20
Subject: Konstrukacja gramatyczna have got i jej zastosowanie 3os. l.poj.
Dzisiejsza lekcja odbyła się za pomocą komunikatora zoom. Na lekcji poznaliśmy formę czasownika have got dla 3 osoby liczby pojedynczej (he/she/it). Wiemy jak utworzyć przeczenie i pytanie. Wykonaliśmy zdania w małych podręcznikach i zeszytach ćwiczeń. Praca w domu w zeszytach narysować wymyślonego stworka i opisać go według wymagań z zadania z zeszytu ćwiczeń (4 zdana na ma 4 zdania na nie ma).
Lesson 13 24.04.20
Subject: Clothes - poznajemy części garderoby.
Dzisiejsza lekcja odbyła się za pomocą komunikatora zoom. Na lekcji nazwaliśmy elementy
garderoby, pod tematem należy je zapisać wraz z tłumaczeniem i narysować ikonki.
Wykonaliśmy zadania w zeszycie ćwiczeń i w małych podręcznikach.
Lesson 14 30.04.20
Subject: Czasownik have got i jego formy.
Lekcja na zoom. Unit 6 lesson 2.Lesson 15 05.05.20
Subject: Poznajemy części ciała. This/that/these/those.
Obejrzyj filmik, który pomoże Ci zrozumieć różnice pomiędzy this/that these/those.
https://www.youtube.com/watch?v=sGCL2GJEszE
Możesz również zaśpiewać piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=TkpSsdQCaKY
Na koniec kliknij w link odpowiedz na zadane pytania i prześlij mi test do godziny 20.00 na mój adres mailowy angelikadzwonkowska@o2.pl
testonline https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Demonstratives/This,_that,_these,_those_uo6070ho
Lesson 16 08.05.20
Subject: Wyrażamy emocje. Nazywamy uczucia.
Lekcja na zoom. Unit 6 lesson 4.
Lesson 17 14.05.20
Subject: Nazywamy części rośliny.
Lekcja na zoom. Unit 6 lesson 7.
Otwórz link przepisz pod notatką z zeszytu tekst, a następnie narysuj roślinę i zaznacz na niej
poznane elementy na dzisiejszej lekcji. Pracy nie przesyłaj.
Lesson 18 15.05.20
Subject: Powtórzenie wiadomości Unit 6.
Ćwiczenia powtórzeniowe Unit 6 lesson 8. Test online w piątek z rozdziału 6.
Odeślij tylko to zadanie dziś do godziny 12,00.
https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Have_got_-_Has_got/Have_got_or_has_got_kt16693sb
Poraj w gry, dzięki nim powtórzysz zagadnienia na sprawdzian:
https://wordwall.net/pl/resource/365681/angielski/have-got-has-got
https://learningapps.org/9914131
https://learningapps.org/2795529
Czasownik modalny can/can't - ćwiczenia gramatyczne. Lekcja na zoom.
Wydrukuj i wklej do zeszytu lub przepisz pod temetem.
lesson 7 unit 4
Zapisz do zeszytu te słowa wraz z tłumaczeniem
loud - głośny
sad - smutny
fast - szybki
happy - szczęśliwy
slow -wolny
fast - szybki
quiet - cichy
Zwróć uwagę, że te wyrazy możemy połączyć w pary wyrazów o znaczeniu przeciwnym.
Takie pary to antonimy.
loud - quiet
sad - happy
slow - fast
Otwórz podręcznik na stronie 91. Przeczytaj tekst o brytyjskich festiwalach muzycznych.
Zwróć uwagę do opisów czego możemy ich użyć?
Subject: Fruits - poznajemy nazwy owoców.
W podręczniku unit 8 lesson 1 popatrz na ćwiczenia 1. Odczytaj nazwy owoców, przyporządkuj je do ilustracji, następnie wpisz te nazwy do zeszyty wraz z tłumaczeniem.
Przypomnij sobie jakich zwrotów używamy kiedy mówimy, ze coś lubimy lub nam sie podoba, a kiedy wręcz przeciwnie.
I like ... - Lubię/podoba mi się
I don't like... - Nie lubię/Nie podoba mi się.
Wykonaj ćwiczenia w małych podręcznikach i w ćwiczeniach unit 8 lesson 1.
Otwórz linki i sprawdź ile pamiętasz.
https://wordwall.net/pl/resource/2269635/angielski/evolution-plus-1-unit-8-extra-vocabulary
https://wordwall.net/pl/resource/1189794/angielski/evolution-plus-1-unit-7
https://learningapps.org/9914131
https://learningapps.org/2795529
Lesson 19 18.05.20
Unit 6 - test online. Lekcja na zoom.
Lesson 20 21.05.20
Poznajemy nazwy czynności - ćwiczenia leksykalne.Lekcja na zoom.Lesson 21 22.05.20
Czasownik modalny can/can't - ćwiczenia gramatyczne. Lekcja na zoom.
Lesson 22 28.05.20
Zaimki dzierżawcze - ćwiczenia gramatyczne.Lekcja na zoom.Wydrukuj i wklej do zeszytu lub przepisz pod temetem.
lesson 7 unit 4
Lesson 23 04.06.20
Subject: Types of music - ćwiczenia w czytaniu.Zapisz do zeszytu te słowa wraz z tłumaczeniem
loud - głośny
sad - smutny
fast - szybki
happy - szczęśliwy
slow -wolny
fast - szybki
quiet - cichy
Zwróć uwagę, że te wyrazy możemy połączyć w pary wyrazów o znaczeniu przeciwnym.
Takie pary to antonimy.
loud - quiet
sad - happy
slow - fast
Otwórz podręcznik na stronie 91. Przeczytaj tekst o brytyjskich festiwalach muzycznych.
Zwróć uwagę do opisów czego możemy ich użyć?
Lesson 24 05.06.20
Subject: Nazywamy instrumenty muzyczne - lekcja na zoom.
Lesson 25 19.06.20
W podręczniku unit 8 lesson 1 popatrz na ćwiczenia 1. Odczytaj nazwy owoców, przyporządkuj je do ilustracji, następnie wpisz te nazwy do zeszyty wraz z tłumaczeniem.
Przypomnij sobie jakich zwrotów używamy kiedy mówimy, ze coś lubimy lub nam sie podoba, a kiedy wręcz przeciwnie.
I like ... - Lubię/podoba mi się
I don't like... - Nie lubię/Nie podoba mi się.
Wykonaj ćwiczenia w małych podręcznikach i w ćwiczeniach unit 8 lesson 1.
Lesson 26 25.06.20
Subject: Sprawdź, co umiesz.Otwórz linki i sprawdź ile pamiętasz.
https://wordwall.net/pl/resource/2269635/angielski/evolution-plus-1-unit-8-extra-vocabulary
https://wordwall.net/pl/resource/1189794/angielski/evolution-plus-1-unit-7
Pięknie.
OdpowiedzUsuńUdało się dzięki pomocy koleżanki
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.
OdpowiedzUsuńW sumie język angielski jest wszechobecny i moim zdaniem warto jest go znać. Nawet jak czytałem niedawno w artykule https://earlystage.pl/blog/2020/09/29/gry-do-nauki-jezyka-angielskiego/ to właśnie w przypadku dzieci fajnie sprawdzają się gry do nauki języka angielskiego.
OdpowiedzUsuńNaprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.
OdpowiedzUsuńOgólnie sama nauka języka angielskiego jest niezwykle ważna i właśnie dlatego ja swoje dzieciaki już na ten język obcy zapisałem. Fajnie, że w międzyczasie zaglądając do https://universe.earlystage.pl/universe/freebies-dla-maluchow można znaleźć tam ciekawe pomoce do nauki dla najmłodszych.
OdpowiedzUsuńŚwietny i pomocny wpis
OdpowiedzUsuńBardzo dobrze, że dzieci uczą się języka angielskiego. Już nie raz słyszałem, że już kilkulatki świetnie sobie radzą z przyswajaniem wiedzy. Jako rodzić też się cieszę, że moja córka uczy się tego języka i dobrze jej idzie. Nawet mnie zmotywowała do nauki, ja się dawno temu uczyłem. Ostatnio dzięki lekcji na https://youtu.be/YRe-hR6QNjk o czasie Present Contiuous się uczyłem. Dużo lepiej i efektywniej niż z książki. Nie wiem czy się na cały taki kurs nie zapiszę. Metoda aktywnego mówienia jest genialna.
OdpowiedzUsuń