18.03.2020 r.
Temat: Dzieło Olgi Tokarczuk.
1. Przeczytaj informacje z lekcji poświęconej Nagrodzie Nobla dla Olgi Tokarczuk (I semestr w zeszycie).
2. Przeczytaj opowiadanie ze s. 111-112.
3. Wykonaj zadanie 1 s. 112. Notatkę zapisz w zeszycie.
4. Przepisz definicję słowa archetyp z podręcznika.
19.03.2020 r.
Temat: Domy bohaterek utworu Jacka Podsiadło.
1. Przeczytaj opowiadanie ze s.113-115.
2. Przerysuj i uzupełnij tabelkę z zad. 1/115.
3. Wykonaj zad. 4/115
20.03.2020 r.
Temat: Teatr bliżej nas.
1. Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0
2. Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=GNvVzShHVVE
W notatce do zeszytu zapisz informacje o tym spektaklu:
- reżyser,
- aktorzy i role, które odtwarzali.
Informacje te uzyskasz w internecie.
23.03.2020 r.
Temat: Dbam o poprawność ortograficzną.
1. Skorzystaj ze strony http://www.math.us.edu.pl/prace/2004/lubecka/zasady.html i przypomnij sobie zasady pisowni z ó, u, rz, ż, ch i h.
2. Sprawdź się na stronie https://dyktanda.pl/pokaz_dyktando-3462.html?uid=dHkDHo3OH_PIMr.
3. Dzisiaj oglądamy spektakl "Zemsta" w TVP1 o godz. 21.00.
24.03.2020 r.
Temat: Opisujemy wrażenia po obejrzeniu spektaklu "Zemsta".
Opisz w kilku zdaniach swoje wrażenia po obejrzeniu spektaklu.
25.03.2020 r.
Temat: Przygotowanie do omówienia lektury "Latarnik".
Przygotuj się do sprawdzianu z treści lektury, który napiszesz online w czwartek.
26.03.2020 r.
Temat: Sprawdzamy naszą znajomość treści utworu "Latarnik".
1. Wejdź w link https://forms.gle/MW5AhDbDaiHdeaPu5 i odpowiedz na pytania. Musisz koniecznie podać swoje imię i nazwisko. Prześlij ten sprawdzian 26.03.2020 r. Oczywiście możesz korzystać z książki.
27.03.2020 r.
Temat: Oglądamy film "Latarnik".
1. Wejdź na stronę https://www.cda.pl/video/150749468 i oglądaj film "Latarnik".
Ważna informacja !
Kochani Rodzice, bardzo proszę o dopilnowanie, aby Wasze dzieci czytały zadane lektury i wykonywały zadania. Informacje zwrotne przesłałam bezpośrednio na ich konta.
30.03.2020 r.
Temat: Analiza sprawdzianu z lektury.
Przepisz do zeszytu wszystkie pytania i odpowiedzi, jakie powinny zostać podane na sprawdzianie.
1. Czy opisana przez Henryka Sienkiewicz historia miała
odbicie w rzeczywistości? Uzasadnij swoją odpowiedź.
Cytat :„Opowiadanie to osnute jest na wypadku
rzeczywistym, o którym w swoim czasie pisał J. Horain w jednej ze swoich korespondencyj
z Ameryki.”
2. Co się stało z latarnikiem z Aspinwall?
Prawdopodobnie zaginął, nikt nie wiedział gdzie.
Prawdopodobnie zatonął podczas burzy.
3. Kto miał znaleźć nowego latarnika?
Nowego latarnika miał znaleźć konsul Stanów
Zjednoczonych.
4. Opisz w kilku zdaniach życie latarnika.
Latarnik bezustannie musiał przebywać na wysepce. Mógł ją
opuszczać tylko w niedzielę. Przywożono mu codziennie żywność i wodę. Latarnik
wywiesza kolorowe flagi zgodnie ze wskazówkami barometru. Co wieczór włącza
lampę, do której musi wejść po czterystu schodach.
5. O co był pytany Skawiński podczas pierwszego spotkania z
konsulem?
Konsul zadał mu następujące pytania:
1. Skąd jest?
2. Co robił dotąd?
3. Czy służył w wojsku?
6. Czy Skawiński został przyjęty na to stanowisko?
Tak.
7. Kim był Skawiński zanim trafił do Aspinwall?
Skawiński był:
- poszukiwaczem złota w Australii,
- poszukiwaczem diamentów w Afryce,
- strzelcem w Indiach,
- farmerem w Kalifornii,
- handlarzem w Brazylii,
- tułaczem w Amazonii,
- kowalem w Helenie i Arkansas,
- majtkiem na statku,
- harpunnikiem na wielorybniku,
- współwłaścicielem fabryki cygar w Hawanie.
8. Co najbardziej dokuczało Skawińskiemu jako latarnikowi?
Najbardziej tęsknił za swoją ojczyzną.
9. Jak wyglądał każdy jego dzień?
Cytat: „Wstawał świtaniem, brał posiłek, czyścił soczewki
latarni, a potem, siadłszy na balkonie, wpatrywał się w dal morską i oczy jego
nie mogły się nigdy nasycić obrazami, które przed sobą widział.”
10. Co mógł zobaczyć przez swoją strażniczą lunetę?
Przez lunetę widział: mnóstwo żagli, statków oraz port, a
tam domy i ludzi.
11. Kiedy opuszczał latarnię?
Latarnię mógł opuszczać jedynie w niedzielę.
12. Co było w paczce, którą otrzymał pewnego dnia?
Pewnego dnia dostarczono mu polskie książki, a wśród nich
był poemat „Pan Tadeusz”.
13. Co się stało ze Skawińskim?
Tak zaczytał się, że zapomniał zapalić latarni.
Doprowadził do katastrofy. Widziano go prawdopodobnie na statku płynącym do New
Yorku.
31.03.2020 r.
Temat: Opisujemy życie Skawińskiego.
Korzystając z treści utworu opisz w 15 zdaniach, jak wyglądało życie Skawińskiego, gdy został latarnikiem.
2.04.2020 r.
Temat: Charakteryzujemy Skawińskiego.
Plan charakterystyki
|
Cytaty
|
1. Przedstawienie postaci.
|
1. Skawiński to główny bohater utworu Henryka Sienkiewicza.
|
2. Wygląd zewnętrzny.
|
2. „Był to człowiek już stary, lat siedmiudziesiąt albo i więcej, ale czerstwy, wyprostowany, mający ruchy i postawę żołnierza. Włosy miał zupełnie białe, płeć spaloną, jak u Kreolów, ale sądząc z niebieskich oczu, nie należał do ludzi Południa. Twarz jego była przygnębiona i smutna, ale uczciwa”.
|
3. Cechy charakteru i usposobienia.
|
3.„Pracowity i uczciwy, nieraz dorabiał się grosza i zawsze tracił go wbrew wszelkim przewidywaniom i największej ostrożności”.
„Miał cierpliwość Indianina i wielką spokojną siłę oporu, jaka płynie z prawości serca. W swoim czasie na Węgrzech dostał kilkanaście pchnięć bagnetem, bo nie chciał chwycić za strzemię, które mu ukazywano jako środek ratunku, i krzyczeć: pardon. Tak samo nie poddawał się i nieszczęściu. Lazł pod górę tak pracowicie, jak mrówka. Zepchnięty sto razy, rozpoczynał spokojnie swoją podróż po raz setny pierwszy”. |
4. Praca jaką wykonywał.
|
4."Był
kopaczem złota w Australii, poszukiwaczem diamentów w Afryce, strzelcem rządowym
w Indiach Wschodnich. Gdy w swoim czasie założył w Kalifornii farmę, zgubiła go susza;
próbował handlu z dzikimi plemionami zamieszkującymi wnętrze Brazylii: tratwa jego
rozbiła się na Amazonce, on sam zaś bezbronny i prawie nagi tułał się w lasach przez kilka
tygodni, żywiąc się dzikim owocem, narażony co chwila na śmierć w paszczy drapieżnych
zwierząt. Założył warsztat kowalski w Helenie, w Arkansas, i — spalił się w wielkim
pożarze całego miasta."
|
5. Ocena postaci.
|
5. Według mnie ……
|
W części Cytaty należy znaleźć fragmenty z tekstu i wpisać.
3.04.2020 r.
Sprawdźcie swoje tabele i uzupełnijcie to, czego nie zamieściliście.
6.04.2020 r.
Temat: Opis przeżyć wewnętrznych.
1. Zapoznaj się z rysunkiem.
2. Przerysuj do zeszytu domek z tego rysunku wraz z opisem.
3. Zaznacz w utworze "Latarnik" opis przeżyć Skawińskiego podczas czytania utworu "Pan Tadeusz".
7.04.2020 r.
Na podstawie zaznaczonego fragmentu zredaguj na środę opis przeżyć wewnętrznych Skawińskiego. Pisz sam, nie przepisuj z internetu.
8.04.2020 r.
Temat: Wielkanocne rozważania.
Kochani, zbliża się Wielkanoc, z tej okazji chciałabym Wam życzyć przede wszystkim spokoju, radości i nadziei, która wszystko potrafi zmienić. Niech ta nadzieja sprawi, że świat pokaże nam swoją lepszą twarz. Alleluja!
Z tej też okazji zachęcam Was do obejrzenia filmu o Tym, który potrafi zmienić wszystko na lepsze https://www.youtube.com/watch?v=sFlw4oMMTX0.
16.04.2020 r.
Temat: Mam prawo do ... - zajęcia na Zoom.
Na jutro przygotowujemy egzemplarz dowolnej książki.
17.04.2020 r.
Temat: Opis bibliograficzny. - zajęcia na Zoom.
20.04.2020 r.
Oglądamy film "Nie było żadnej nadziei" włączając link https://www.youtube.com/watch?v=MI3bEHjhYds .
20.04.2020 r.
Temat: Dekalog dla współczesnego człowieka. - lekcja na Zoom.
21.04.2020 r.
Temat: Alegoria sprawiedliwości. - lekcja na Zoom.
22.04.2020 r.
Temat: Odmienne części mowy - utrwalenie. - lekcja na Zoom.
23.04.2020 r.
Temat: Nieodmienne części mowy.
Ciekawostki w linku https://wakelet.com/wake/080711e1-ddf0-4c19-b800-7eb61e9316ec?fbclid=IwAR2ndFja5hGYpRsacqRobnxDlKIvBcvfIJ502reuLzAEGXx9g6T0fiLEVeo
27.04.2020 r.
Temat: Części mowy - ćwiczenia. - lekcja na Zoom.
28.04.2020 r.
Temat: Części mowy - ćwiczenia. - lekcja na Zoom.
Zagadnienia do klasówki - 7 maja o 10.00.
1. Wskazywanie w zdaniu i nazywanie części mowy odmiennych i nieodmiennych.
2. Określanie formy czasownika - osoba, liczba, czas, rodzaj, tryb i strona.
3. Odmiana rzeczownika przez przypadki, oddzielanie końcówek i wypisywanie oboczności.
4. Stopniowanie przymiotników i przysłówków.
5. Czasowniki w formie osobowej i nieosobowej.
6. Nazywanie liczebników i zaimków.
30.04.2020 r.
Temat: Części mowy - odmiana. - lekcja na Zoom.
4.05.2020 r.
Temat: Współczesny zbiór praw człowieka. - lekcja na Zoom.
5.05.2020 r. - 6.05.2020 r.
Temat: Zasady poprawnej komunikacji niewerbalnej. - lekcja na Zoom.
7.05.2020 r.
Temat. Części mowy - sprawdzian. - Zoom.
8.05.2020 r.
Temat: Części mowy - omówienie zadań ze sprawdzianu.
11.05.2020 r.
Temat: Części zdania - utrwalenie. lekcja na Zoom.
Poprawiacie te zadania, które macie źle lub te, których nie zrobiliście.
1. Nazwij wszystkie części mowy. 5p.
przysł. zaimek przym.
rzecz. czas. przyimek rzecz. rzecz.
czas.
Wczoraj
moje najlepsze koleżanki pojechały nad brzeg morza zbierać
rzecz.
muszelki.
2. Określ formę podanych czasowników
(osobę, liczbę, czas, rodzaj, tryb i stronę). 4p.
umiałybyśmy – os.1, l.mn., cz.
-, r. niemęskoosobowy, t. przypuszczający, s. czynna
czytali – os.3, l.mn., cz. przeszły, r. męskoosobowy, t. oznajmujący,
s. czynna
uczyć - bezokolicznik
policz – os.2, l.poj., cz.
teraźniejszy, r.-, t. rozkazujący, s. czynna
3. Odmień rzeczownik góra przez
przypadki w liczbie pojedynczej, oddziel końcówki i wypisz oboczności. 3p.
Msc. o górz-e r:rz
4. Wystopniuj podane przymiotniki i
przysłówki i nazwij rodzaj stopniowania.
4p.
blisko – bliżej najbliżej s. regularne
wesoły – weselszy
najweselszy s. regularne
słony – bardziej słony
najbardziej słony s.
opisowe
źle – gorzej
najgorzej s. nieregularne
5. Jakie to liczebniki? 2,5p.
pierwszy - porządkowy
kilka – nieokreślony
jedna dziesiąta – ułamkowy
sto – główny
dwoje – zbiorowy
6. Jakie to zaimki? 2p.
mój – dzierżawczy
ty – osobowy
który – pytający (względny)
ten – wskazujący
12.05.2020 r. i 13.05.2020 r.
Temat: Części zdania - ćwiczenia.
14.04.2020 r.
Temat: Orzeczenie i podmiot - rodzaje. - lekcja na Zoom.
15.05.2020 r.
Temat: Orzeczenie i podmiot - ćwiczenia.
18.05.2020 r.
Temat: Pamiętamy o Janie Pawle II.
Oglądamy spektakl teatralny "Powołanie" - TVP1 godz. 21.00.
19.05.2020 r.
Temat: Analiza zdania pojedynczego. - lekcja na Zoom.
Do zrobienia na ocenę na 20.05.2020 r. do godz. 19.00 - według wzoru z dzisiejszej lekcji.
Zdania:
1. Grupa młodszych dzieci oglądała interesujący film przyrodniczy.
2. Mój starszy kolega gra profesjonalnie w piłkę nożną.
20.05.2020 r. i 21.05.2020 r.
22.05.2020 r.
Zapisz w zeszycie zasady pisowni korzystając z podr. s.244.
Wypróbuj swoje umiejętności https://wordwall.net/pl/resource/2077546/pisownia-partyku%C5%82y-nie
25.05.2020 r.
Temat: Opowieść o odwadze i bohaterstwie - film "Stary człowiek i morze".
26.05.2020 r.
27.05.2020 r.
28.05.2020 r.
Temat: Imiesłowy - utrwalenie.
Dla chętnych i ambitnych ćwiczenia https://view.genial.ly/5e7879f48a1d0d0d987c268c/presentation-imieslowy
29.05.2020 r.
2.06.2020 r.
Temat: Tajemniczy świat ballady Adama Mickiewicza - "Świtezianka". - lekcja na Zoom.
3.06.2020 r.
Temat: Mowa zależna i niezależna. - lekcja na Zoom.
4.06.2020 r.
Temat: Mowa zależna i niezależna - ćwiczenia.
Przejrzyj - nie pisz w zeszycie. https://view.genial.ly/5e7080d645bfe40fc00b2ecb/presentation-e-lekcja-mowa-zalezna-i-niezalezna
5.06.2020 r.
Temat: Jak opisać sytuację? - lekcja na Zoom.
8.06.2020 r.
https://view.genial.ly/5ed661d82565c70d092fefcc/presentation-opis-sytuacji
9.06.2020 r. i 10.06.2020 r.
Temat: Wypowiedzenie z imiesłowowym równoważnikiem zdania.
https://view.genial.ly/5ecbaa076b06e90da27db477/presentation-imieslowowy-rownowaznik-zdania
15.06.2020 r.
https://view.genial.ly/5e9d939505a3dd0da4fde06e/presentation-stepy-akremanskie
19.06.2020 r.
Temat: Obraz męstwa Polaków w "Reducie Ordona".
https://view.genial.ly/5e84f1343d9b5c0d959056a7/horizontal-infographic-review-reduta-ordona-adam-mickiewicz
22.06.2020 r.
https://view.genial.ly/5e87540e59ee3c0df4071531/presentation-smierc-pulkownika
23.06.2020 r.
Temat: Charakterystyka bohaterów utworu "Lew".
https://view.genial.ly/5ed7a15b0328130d9fa24a02/presentation-lew-kl-7
24.06.2020 r.
Temat: Obraz ojczyzny w wierszu "Moja piosnka".
https://view.genial.ly/5e8780b3d5aa510e32b53822/presentation-moja-piosnka
25.06.2020 r.
Temat: Utrwalamy wiadomości.
Wykonaj zadania: 1/360, 3 i 4/361 w zeszycie.
Odp. do zad.1/112
OdpowiedzUsuń1.Wykopanie fundamentów.
2.Wzniesienie ścian.
3.Zasklepienie piwnic.
4.Zbudowanie dachu i uwieńczenie go wiechą.
5.Zamontowanie okien.
6.Wyposażenie wnętrza.
Dom Wioletty:znajduje się na peryferiach miasta, jest nowoczesny, elegancki, duży, przestronny, zbudowany z białego kamienia, wyróżniał się wnętrzem, które było przepełnione afrykańskimi rzeźbami.
OdpowiedzUsuńDom Aldony:zbudowany na wsi, w pięknej okolicy,mimo wszystko wszystkie sprzęty działały samodzielnie dzięki zdolnościom właściciela, np. na fotokomórkę;ten dom wyróżniał się przede wszystkim wynalazkami stworzonymi przez męża Aldony;
Dom Doroty:niewielki, drewniany, na pięknej leśnej polanie, przypominający leśniczówkę, w środku był kominek;wyróżniała go atmosfera spokoju;
Oczywiście zad. 4 jest na ocenę i sprawdzę je, gdy zbiorę zeszyty.
OdpowiedzUsuńOdp. do 20.03.2020 r.
OdpowiedzUsuńReżyser - Redbad Klynstra-Komarnicki
Cześnik - Michał Czernecki
Rejent - Grzegorz Mielczarek
Podstolina - Ewa Konstancja Bułhak
Papkin - Rafał Zawierucha
Wacław - Marcin Stępniak
Dyndalski - Mariusz Jakus
Śmigalski - Michał Barczak
Klara - Alicja Karluk
Życzę Wam miłego weekendu.
OdpowiedzUsuńMam pytanie do zadania 4 czy tam chodzi o jego życie przed latarnikiem czy dopiero jak został?Czy jego ogólne całe życie.
OdpowiedzUsuńod 45 minuty filmu nie ma dźwięku
OdpowiedzUsuń20 yr old Research Assistant III Ernesto Prawle, hailing from Dauphin enjoys watching movies like Destiny in Space and Board games. Took a trip to Archaeological Site of Atapuerca and drives a Ford GT40. zawartosc
OdpowiedzUsuńdobry adwokat od alimentow rzeszow
OdpowiedzUsuń