czwartek, 18 czerwca 2020

Język angielski klasa 6a

Lesson 1         16.03.20


Subject: Past continuous zdania twierdzące - ćwiczenia utrwalające.


Wykonaj zadania w zeszycie przedmiotowym.



display     open-air     crowd     souvenir     laser     party     neighbour
1. Uzupełnij zdania czerwonymi wyrazami. Jeden wyraz jest zbędny.


Last week, my  1_____________ took me to a(n) 2_____________  concert in the park.
I bought a small model pyramid at a(n) 3_____________ stall in Cairo.
There was a big 4_____________ of people in front of the museum.
Everyone wanted to see the exhibition there.
We watched a firework 5_____________ in the park. It was fantastic!
Do you want to go to a street 6_____________ with me?


2.Uzupełnij zdania odpowiednią formą czasowników w nawiasach.
At the Evolution Camp, at 8 o’clock yesterday evening:
Lucas 1_________________ (watch) his favourite documentary.
Jenny 2_________________ (not do) her homework.
She 3_________________ (listen) to some music.
Betty and Wendy 4_________________ (play) some board games.
We 5_________________ (make) dinner and you 6_________________
(not help) us!


Sprawdź czy dobrze wykonałeś/aś zadanie. Właściwe odpowiedzi to: 
Zadanie 1 
1.neighbour 2. open-air 3.souvenir 4. crowd. 5.display 6. party

Zadanie 2

1. was watching 2 wasn't doing 3. was listening 4. were playing 5 were making 6 wasn't helping


Lesson 2 17.03.20


Subject: Ćwiczymy czas Past Simple - powtórzenie wiadomości. 

W zeszycie przedmiotowym zapisz podane zdania twierdzące a następnie przekształć je w przeczące i pytające.

1. My cat slept ten hours yesterday.
2. I watched tv last night.
3. They bought me a present.
4. Sara went home at 3 o'clock.

Zajrzyj również tu i sprawdź się online ;-)


Lesson 3 18.03.20


Subject: Powtórkowy zawrót głowy.


 Napisz w zeszycie porównania, używając podanych przymiotników. 

1 Tom’s grades – my grades – bad ____________________________________________ 

2 Laura – Lilly – as intelligent ____________________________________________ 

3 Generally, snakes – frogs – poisonous ____________________________________________ 

4 Paul – John – not as cheerful ____________________________________________ 

5 London – York – busy _____________________________



Lesson 4  23.03.20


Subject: Were you dancing Theo? - czytamy ze zrozumieniem.



Otwórz podręcznik Unit 5 lesson 2 . Przeczytaj tekst z ćwiczenia 2. Zakreśl w tekście ( w małych książkach) wszystkie związki wyrazowe z ćwiczenia 1. Postaraj się wyjaśnić co znaczą dane zwroty. Co je łączy?Powodzenia.


Lesson 5 24.03.20


Subject: Zwroty frazeologiczne z czasownikiem get.

Dzisiaj otrzymaliście filmik na grupie, w którym proszę o sprawdzenie zadania domowego. Otwórzcie mały podręcznik i zobaczcie  zad 1 extra czyli uzupełniamy  zdania z czasownikiem get. W domu zróbcie zadanie 1  i 2 z Unit 5 lesson 2. Powodzenia!

Lesson 6 24.03.20

Subject Past Simple czy Past Continuous - ćwiczenia gramatyczne.

Znacie zasady tworzenia zdań w czasach przeszłych. Teraz sprawdźcie czy potraficie właściwie budować zdania. W tym celu wykonajcie test online a wynik otrzymacie na końcu. Powodzenia. 


Jak wiecie od środy 25.03.20  zaczynamy już realizacje nowej podstawy czyli będę również Was oceniać. Wszelkie prace będziecie wysyłać na mojego maila angelikadzwonkowska@o2.pl lub Messenger ale ja będę pisać co kto i na kiedy ma wysłać. 



Lesson 7 30.03.20


Subject: Past Continuous - zdania pytające.

Dzisiejsza lekcja online odbyła się za pomocą komunikator Messenger. Osoby, którym nie udało sie uczestniczyć piszą w zeszycie.

Zdanie pytające (pytanie) w czasie Past Continuous tworzymy przez inwersję czyli przestawienie. Formy was lub were przechodzą przed osobę, do czasownika głównego dodajemy końcówkę -ing.


Sprawdziliśmy pracę domową jak również zrobiliśmy zadania 5/ 59 małe książki oraz 2 extra strona 59.
 Do domu zadanie 4 zeszyt ćwiczeń.

Spotykamy się jutro o 9.30 pod wskazanym linkiem do zoom us.


Lesson 8 31.03.20


Subject: Clothes - nazywamy ubrania.


Dzisiejsza lekcja online odbyła się za pomocą komunikator Messenger. Osoby, którym nie udało się uczestniczyć piszą w zeszycie temat lekcji. Następnie otwierają podręcznik na stronie 60 z ćwiczenia 1 proszę zapisać te nazwy ubrań wraz z tłumaczeniem oraz narysować ikonki. Następnie korzystając z zadania 2 proszę o właściwe ponumerowanie ubrań (dopasowanie ubrania do nazwy). Spróbujcie przeczytać tą historyjkę, a następnie uzupełnić brakujące zdania.  W dalszej kolejności ćwiczenie 1 extra, znów trzeba podpisać obrazki nazwami ubrań.
W ćwiczeniach wykonujemy zadanie 1 Unit 5 lesson 3.
Praca domowa zadanie 3 z podręczników. W zeszycie przedmiotowym trzeba napisać kto co kupił według wzoru z chmurki. Miłego weekendu!!!


Lesson 9 06.04.20


Subject: Pytania na "wh" w czasie Past Continuous.


Na dzisiejszej lekcji będziemy mówić o pytaniach szczegółowych zaczynających się na "wh". Są to:
What - co?
Where - gdzie?
When - kiedy?
Proszę obejrzyjcie filmik;
 https://www.youtube.com/watch?v=WImaMnaclyM

Pewnie zauważyliście, że w zależności od tego o co pytamy - odpowiadamy inaczej. Zwróciliście zapewne uwagę, że pytania tworzymy w ten sama sposób, który znamy z tym , że słówko pytające wstawiamy  na początek zdania.

What/Where/When +  was/were+osoba+reszta zdania?

Spróbujcie wykonać zadania; 4 ze strony 61 oraz 2 extra na tej samej stronie. Oraz ćwiczenie 3 i 4 w zeszycie ćwiczeń.

Lesson 10 07.04.20


Subject: Telling stories - ustalanie kolejności wydarzeń. 

Lekcja odbyła się za pomocą komunikatora Messenger. Na początku lekcji powiedzieliśmy jeszcze raz o zasadach używania zaimka WHEN następnie sprawdziliśmy pracę domową.

Następnie w głównej części lekcji poznaliśmy zwroty i wyrażenia, których używamy opisując kolejność wydarzeń. Zadanie 1 unit 5 lesson 4. Proszę je wpisać do zeszytu i zapamiętać. Na lekcji odczytaliśmy dialogi z zadnia 2 i uzupełniliśmy je. Do domu ćwiczenie 1 w zeszycie ćwiczeń. Proszę na kolejne zajęcia mieć ściągnięte nagrania do podręcznika i ćwiczeń ze strony  https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia

Lesson 11 20.04.20


Subject: Reading magazine - ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem.


Lekcja odbyła się za pomocą komunikatora zoom.us. Na początku powtórzyliśmy wszystkie zwroty, wyrażenia i zagadnienia gramatyczne, które poznaliśmy w unit 6. Następnie ćwiczyliśmy poznane umiejętności poprzez wykonywanie ćwiczeń w małych książkach i w zeszycie ćwiczeń unit 6 lesson 4. Praca domowa zadnie 4  z zeszytu ćwiczeń. Ułóż dialog wykorzystując podane pytania i odpowiedzi, prześlij mi do dziś do 17 na Messenger jako treść wiadomości. 


Lesson 12 21.04.20


Subject: Houses and homes - poznajemy nowe słowa.


Lekcja odbyła się za pomocą komunikatora zoom.us. Na lekcji poznaliśmy słowa dzięki którym możemy nazwać różne typy domów.
W zeszycie zapisaliśmy temat i wyrazy z zadania 1 U.5 L.7 wraz z tłuszczeniem. Zrobiliśmy zadana 1,2 i 3 w małych książkach i 1 i 2 w zeszytach ćwiczeń.


Lesson 13 27.04.20

Subject: Powtórzenie wiadomości Unit 5.

Lekcja na zoom. Ćwiczenia powtórzeniowe w małych podręcznikach i zeszytach ćwiczeń unit 5 lesson 8. 

Pod tymi linkami znajdują się słowa i wyrażenia do powtórki. Proszę odesłać ćwiczenia po adres angelikadzwonkowska@o2.pl




Lesson 14 28.04.20

Subject: Sprawdzian wiadomości Unit 5.



Lesson 15 04.05.20

Subject: Zaimek 'when ' i jego zastosowanie.








Lekcja online odbyła się za pomocą komunikatora Messenger.
Zapisz do zeszytu podaną notatkę. 

When

When oznacza „kiedy”, „w momencie kiedy”, „podczas gdy”. Używa się go w przypadku, kiedy chcemy powiedzieć o pewnej krótkiej czynności, która przerwała inną czynność (dłuższą), lub odbywa się przybliżonym czasie do głównej czynności. Ponadto, słowa tego użyjemy:
  • mówiąc o okresach w życiu (When I was thirteen …)
  • w przypadku dwóch krótkich czynności (We shook hands when we saw each other.)
I was riding a bike when I saw Tim. - Jechałem na rowerze, kiedy zobaczyłem Tima.
She was making notes when the bell rang. - Ona robiła notatki, kiedy zadzwonił dzwonek.
When he called, Mary was watching her baby. - Kiedy on zadzwonił, Mary opiekowała się swoim dzieckiem.


Na zajęciach zrobiliśmy wszystkie zadania z Unit 6 lesson 1. Praca w domu zadanie 4 z podręcznika wysłać zdania na meeseger.



Lesson  16               05.05.20

Subject: China story - praca z tekstem

Dzisiejsza lekcja odbyła się za pomocą aplikacji zoom.us.

Na dzisiejszej lekcji przeczytaliśmy historię dwóch chińskich królestw, powiedzieliśmy jaki był morał opowiadania. Ćwiczyliśmy również połączenie zadań w czasie przeszłym. Zrobiliśmy zadania z małych książek i z zeszytu ćwiczeń z unit 6 lesson 2.



Linki do ćwiczeń konstrukcji when oraz czas past simple i past continuous znajdziecie na grupie.




Lesson  17           11.05.20

Subject: Poznajemy słowa związane z pogodą.

Dzisiejsza lekcja odbyła się za pomocą aplikacji zoom.us.


Pod tematem lekcji zapisaliśmy wyrazy określające pogodę wraz z ich tłumaczeniem oraz wyraz pogoda. Następnie wykonaliśmy zadanie 1 i 2 w małych książkach oraz 1 i 2 extra, a 3 w zeszycie z U.6 L.3. W zeszycie ćwiczeń wykonaliśmy 1 i 2 zadanie. Praca domowa od dziś lub od jutra robimy kalendarzyk pogody może mieć formę tabelki piszemy dzień tygodnia rysujemy ikonki pogodowe, a następnie piszemy zdanie o tym jaka pogoda była danego dnia. Zdjęcie tabelki wysyłamy poprzez Messenger w sobotę.

Lesson  18             12.05.20



Subject: Past Simple a Past Continuous - porównanie.



Dzisiejsza lekcja odbyła się za pomocą aplikacji zoom.us.

Na lekcji przypomnieliśmy zasady tworzenia zdań twierdzących, przeczących i pytających w obydwu czasach przeszłych. Zapisaliśmy cechy charakterystyczne dla każdego z nich. Zrobiliśmy ćwiczenia    z małych książek i zeszytu ćwiczeń z Unit 6 L.3. Praca w domu Korzystając z podanych prezentacji stwórz tabelkę i porównaj obydwa czasy pod względem budowy zdań. 





Lesson  18        18.05.20

Subject: Powtórzenie wiadomości unit 6 lesson 8.
Sprawdzian online bedzie 19.05.20 po lekcji na zoom.




Lesson  19         19.05.20

Subject: Future Simple - wprowadzenie.


  Future Simple czas przyszły prosty

Czasu Future Simple używamy:
  • gdy przewidujemy przyszłe zdarzenia,
  • mówiąc o decyzjach, które zostały podjęte dopiero teraz, w danej chwili,
  • mówiąc o przyszłych faktach lub prognozie (pogody).

Future Simple Zdania oznajmujące 

Zdanie oznajmujące tworzymy, dodając „will” do pierwszej formy czasownika.

osoba + will+ czasownik w formie podstawowej + reszta zdania


                                                                 Zdania oznajmujące
I will wait.  Ja poczekam.
You will buy.  Ty kupisz.
He will pay.  On zapłaci.
She will get.  Ona dostanie.
It will be.  To będzie.
We will bring.  My przyniesiemy.

You will see. Wy zobaczycie.
They will sell.  Oni sprzedadzą, one sprzedadzą.




Na lekcji wykonaliśmy ćwiczenia z Unit 7 lesson 1. 



Lesson  20         25.05.20. 


Subject: Opisujemy jedzenie, nazywamy smaki.

Unit 7 lesson 2.




Lesson  21         26.05.20. 


Subject: Should/shouldn't - udzielanie rad i wskazówek.


 

Unit 7 lesson 3. Notatka do zeszytu.

Czasownik modalny should

Czasownik modalny should służy do wyrażania powinności oraz formułowania rad. Bezpośrednio po nim stosujemy czasownik właściwy w bezokoliczniku bez to:

You should talk to her.
should spend more time with my family.

Przeczenie tworzymy przez dodanie not do czasownika should:

should + not = shouldn’t

You shouldn’t eat so much chocolate.
She shouldn’t smoke.

W pytaniach stosujemy szyk przestawny.
Should I stay or should I go?


Forma should występuje wyłącznie w czasie teraźniejszym i jest taka sama dla wszystkich osób liczby pojedynczej i mnogiej.

Otwórz książki i zapoznaj się ze słówkami z zadania 1. Wpisz je do zeszytu wraz z tłumaczeniem
( jeśli nie znasz znaczenia sprawdź w słowniczku na końcu unitu 7). Poćwicz wyrazy wykonując zadanie 3 na stronie 86 i 1 i 2 extra ze strony 87.

Dziś na lekcji powiemy o czasowniku modalnym should wiesz już, że używamy go do dawania rad i wskazówek.  Dla wszystkich osób ma jednakową formę, a przeczenie tworzymy dodając not.

Obejrzyj filmik gramatyczny:  https://www.youtube.com/watch?v=KK3Qwu9ppI8
Czas na ćwiczenia wykonaj zadanie 2 ( wpisz brakujące zdania w komiksie), zadanie 5 i 3 ze strony 87.
Dla utrwalenia wykonaj ćwiczenia  w zeszycie ćwiczeń z Unit 7 lesson 3.
Wszystko sprawdzimy na lekcji na zoom.

Lesson  22        26.05.20


Lekcja do samodzielnego opracowania.

Subject: Would you like a cup of tea? - proponowanie i podejmowanie decyzji.

Lekcja na zoom Unit 7 lesson 4

Proszę zapisać temat. Pod tematem proszę wypisać elementy zastawy stołowej wraz z tłumaczeniem. Następnie zwrócić uwagę na czasownik Would. Czasownika tego używamy w sytuacji gdy proponujemy coś komuś.

Kilka innych przykładów z czasownikiem modalnym would:
  •        Would you like a piece of apple cake? (propozycja)
  •        I’d like to have some milk. (prośba)
  •        I’d like to learn French very well. (pragnienie, plan)
  •        I’d rather have a glass of water than juice now. (preferencja)

Na wtorek proszę wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń unit 7 lesson 4.

Lesson  23         02.06.20


Subject: Birthdays - różne sposoby celebrowania urodzin - ćwiczenia w czytaniu.



Lekcja do samodzielnego opracowania.

Dziś dowiesz się w jaki sposób w innych krajach obchodzi się urodziny. Zapoznaj się ze słówkami z niebieskich ramek ze strony 91. Następnie przeczytaj teksty z ćwiczenia 2 i odszukaj tych słów. Po przeczytaniu tekstów spróbuj połączyć początki i końce zdań.
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń z Unit 7 lesson 7.

Lesson  24         03.06.20


Subject: Birthdays - różne sposoby celebrowania urodzin - lekcja na zoom.

Lesson  25        08.06.20


Subject: The environment - ćwiczenia leksykalne.





Konstrukcja to be going to


ZASTOSOWANIE

Konstrukcja be going to służy do:

1. wyrażania zamiarów:

I'm going to ... - zamierzam...

I'm going to be a policewoman when I grow up.
Is she going to open the presents here?

2. mówienia o tym, co z dużym prawdopodobieństwem wydarzy się za chwilę:

Look at the sky. It's going to rain.
I feel terrible. I'm going to be sick.
There's a child on the top of those stairs! He's going to fall down!





To wyrażenie pozwala przekazać informację o naszych planach na przyszłość. Jeśli chcemy powiedzieć, że coś zrobimy i jest to już przemyślana decyzja, to użyjemy 'going to'.
playam going to start learning French.Zamierzam się zacząć uczyć francuskiego. (i dlatego szukam kursu)
playShe is going to apply for this job.Ona zamierza starać się o te pracę. (dlatego pisze CV)
playThey are going to promote him.Oni go awansują. (wszystko na to wskazuje)
RÓŻNICE:
Present Continuous vs 'going to'
I'm buying a new computer tomorrow.
Jutro kupuję komputer.
(właściwie to już tylko jadę go odebrać)
I'm going to buy a new computer tomorrow.
Zamierzam kupić jutro komputer.
(ale jeśli żaden mi nie będzie odpowiadał, to poczekam do następnego tygodnia)

RÓŻNICE:
Present Continuous vs 'going to'
plaI'm buying a new computer tomorrow.Jutro kupuję komputer.
(właściwie to już tylko jadę go odebrać)
playI'm going to buy a new computer tomorrow.Zamierzam kupić jutro komputer.
(ale jeśli żaden mi nie będzie odpowiadał, to poczekam do następnego tygodnia)

'will' vs 'going to'
playI know what I'll do! I will spend the weekend in the mountains.Wiem, co zrobię! Spędzę weekend w górach.
(podjęłam spontanicznie taką decyzję, ale różnie może być)
playI'm going to spend the weekend in the mountains.Zamierzam spędzić weekend w górach.
(nawet jeśli jeszcze nic nie zaczęłam robić w tym kierunku, to raczej jest szansa na zrealizowanie tego)

Lesson  26       09.06.20

Subject: Konstrukcja be going to - tworzenie pytań.



PYTANIA I PRZECZENIA

Pytania z konstrukcją be going to tworzymy za pomocą szyku przestawnego, czyli odwrócenia kolejności wyrazów w zdaniu.

                                                                
I am going to read that book.                               Are you going to read that book?
  
Sam is going to help me.                                        Is Sam going to help me?


Przeczenia tworzymy przez dodanie partykuły not do czasownika to be:

I'm not going to spend the weekend at home.
Lucy isn't going to listen to your explanations.
It's not going to rain.

Lesson  27       15.06.20

Subject: This dress is mine - zaimki dzierżawcze.

Proszę otworzyć podręczniki Unit 8 lesson 3. Popatrzcie na górze w pomarańczowej ramce są słowa, które powinniście już znać. Są to urządzenia gospodarstwa domowego. https://quizlet.com/139592259/evolution-plus-3-unit-8-lesson-3-flash-cards/
Teraz przeczytajcie wyrazy  z zadania 1 (tłumaczenie znajduje się na końcu rozdziału 8).
Zapiszcie je do zeszyty wraz   z tłumaczeniem. Wykonajcie zadanie 1 i 1 extra.
Teraz przejdźcie do gramatyki. Popatrzcie na ramkę, w której znajdują się przymiotniki i zaimki dzierżawcze. Obydwa odpowiadają na pytanie WHOSE - CZYJ? CZYJA?CZYJE?


Przymiotniki dzierżawcze wyrażają:
- własność
- relację miedzy ludźmi 
Przymiotniki dzierżawcze odpowiadają na pytania: czyj? czyja? czyje? Stoją przed rzeczownikiem i mówią, do kogo coś należy.


Zaimki dzierżawcze odnoszą się do właścicieli a nie do rzeczy które posiadają. Wszystko co jest własnością trzeciej osoby liczy pojedynczej rodzaju męskiego określane jest jako his, wszystko co należy do trzeciej osoby liczby pojedynczej rodzaju żeńskiego określane jest jako her i wszystko co należy do zwierząt lub rzeczy określane jest jako its. Jeżeli jest więcej niż jeden właściciel używamy wówczas their.



Poćwicz konstrukcję wykonując zadania z unit 8 lesson 3.

https://wordwall.net/pl/resource/2350499/angielski/przymiotniki-i-zaimki-dzier%c5%bcawcze


Lesson  26        21.06.20


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz