czwartek, 18 czerwca 2020

Język angielski klasa 6b

Lesson 1 16.03.20


Subject: Ćwiczymy czytanie ze zrozumieniem.

1. Otwórz mały podręcznik i wykonaj zadania Unit 5 lesson 5. Przeczytaj teksty i uzupełnij odpowiedzi w zadaniach 1 i 2.
 W ćwiczeniach wykonaj wszystkie zadania z unit 5 lesson 5.





Lesson 2 17.03.20


Subject: Ćwiczymy czas Past Simple

W zeszycie przedmiotowym zapisz podane zdania twierdzące a następnie przekształć je w przeczące i pytające.

1. My cat slept ten hours yesterday.
2. I watched tv last night.
3. They bought me a present.
4. Sara went home at 3 o'clock.

Zajrzyj również tu i sprawdź się online ;-)



Lesson 3 19.03.20


Subject: Powtórkowy zawrót głowy.


 Napisz w zeszycie porównania, używając podanych przymiotników. 

1 Tom’s grades – my grades – bad ____________________________________________ 

2 Laura – Lilly – as intelligent ____________________________________________ 

3 Generally, snakes – frogs – poisonous ____________________________________________ 

4 Paul – John – not as cheerful ____________________________________________ 

5 London – York – busy _____________________________





Lesson 4 23.03.20

Subject: Powtórzenie wiadomości unit 5.

Kochani uczniowie klasy 6b, skończyliśmy unit 5 i czas na zebranie wiedzy. 
W związku z tym proszę o wykonanie w małych książkach powtórzenia. Jest to Unit 5 lesson 8. Wykonane ćwiczenia będziecie mogli sprawdzić w czwartek. Podam wam prawidłowe odpowiedzi. 







Lesson 5 24.03.20

Subject: Selfcheck - to już wiem i umiem.


Kochani uczniowie ostatnio poprosiłam Was o sprawdzenie siebie ile pamiętacie z Unitu 5. Jeżeli zrobiliście to o co prosiłam to super jestem z Was dumna. Otrzymacie zdjęcia, na których będziecie mogli sprawdzić czy wszystkie zadania wykonaliście poprawnie. Zadanie na dziś to druga część powtórzenia czyli praca w zeszycie ćwiczeń. Do poniedziałku postarajcie się zrobić Revison Unit 5 Lesson 8.

Jak wiecie od środy 25.03.20 zaczynamy już realizacje nowej podstawy czyli będę również Was oceniać. Wszelkie prace będziecie wysyłać na mojego maila angelikadzwonkowska@o2.pl lub Messenger ale ja będę pisać co kto i na kiedy ma wysłać. Zapraszam do grypy na Facebooku Język angielski klasa 5, tam będziecie przesyłać zdjęcia z pracą domową. 



Lesson 6                 26.03.20


Subject Past Simple czy Past Continuous - ćwiczenia gramatyczne.

Znacie zasady tworzenia zdań w czasach przeszłych. Teraz sprawdźcie czy potraficie właściwie budować zdania. W tym celu wykonajcie test online a wynik otrzymacie na końcu. Powodzenia. 


Lesson 7                  31.03.20

Subject: Utrwalamy drugą formę czasownika.

Ułóż w zeszczycie krzyżówkę, zastosuj w jak najwięcej form czasowników w czasie Past.  Następnie rozwiąż ją. 

Lesson 8                 02.04.20

Subject:  I went to China - ćwiczymy czytanie ze zrozumieniem.

Lekcja odbyła się online za pomocą komunikatora messenger. 
Na początek powtórzcie formy czasowników w czasie przeszłym ( zad 1/68) - jeśli pamiętacie co znaczą to super!

Następnie przeczytajcie tekst ćwiczenie 2 i uzupełnijcie go wyrazami z zadnia 1. 


Jak zawsze czeka na was również zadanie 4 szara ramka- odszukajcie te zdania i uzupełnijcie brakujące wyrazy. wpiszcie je do zeszytu wraz z tłumaczeniem. 

Teraz czas na kolej ćwiczeń Unit 6 lesson 1 zadania 1, 2 i 3. 


Lesson  9               07.04.20


Subject: Zaimek 'when ' i jego zastosowanie.

Lekcja online odbyła się za pomocą komunikatora Messenger.
Zapisz do zeszytu podaną notatkę. 

When

When oznacza „kiedy”, „w momencie kiedy”, „podczas gdy”. Używa się go w przypadku, kiedy chcemy powiedzieć o pewnej krótkiej czynności, która przerwała inną czynność (dłuższą), lub odbywa się przybliżonym czasie do głównej czynności. Ponadto, słowa tego użyjemy:
  • mówiąc o okresach w życiu (When I was thirteen …)
  • w przypadku dwóch krótkich czynności (We shook hands when we saw each other.)
I was riding a bike when I saw Tim. - Jechałem na rowerze, kiedy zobaczyłem Tima.
She was making notes when the bell rang. - Ona robiła notatki, kiedy zadzwonił dzwonek.
When he called, Mary was watching her baby. - Kiedy on zadzwonił, Mary opiekowała się swoim dzieckiem.



na lekcji zrobiliśmy zadanie 5 w podręczniku i 1,2 i 3 extra. W zeszycie ćwiczeń 4 i 5. Wszystko to Unit 6 lesson 1. Praca domowa zadanie 4 z podręcznika, trzeba dokończyć 6 zdań i wysłać poprzez komunikator Messenger jako treść wiadomości do końca dnia do godziny 20.00.


Lesson  10               16.04.20

Subject: China story - praca z tekstem

Dzisiejsza lekcja odbyła się za pomocą aplikacji zoom.us.

Na dzisiejszej lekcji przeczytaliśmy historię dwóch chińskich królestw, powiedzieliśmy jaki był morał opowiadania. Ćwiczyliśmy również połączenie zadań w czasie przeszłym. Zrobiliśmy zadania z małych książek i z zeszytu ćwiczeń z unit 6 lesson 2.
Do domu jest zadanie 4 z podręcznika. Napisać 5 zdań i wysłać do mnie jako treść wiadomości poprzez aplikację Messenger dziś do godziny 17.



Lesson  11             21.04.20

Subject: Poznajemy słowa związane z pogodą.

Dzisiejsza lekcja odbyła się za pomocą aplikacji zoom.us.


Pod tematem lekcji zapisaliśmy wyrazy określające pogodę wraz z ich tłumaczeniem oraz wyraz pogoda. Następnie wykonaliśmy zadanie 1 i 2 w małych książkach oraz 1 i 2 extra, a 3 w zeszycie z U.6 L.3. W zeszycie ćwiczeń wykonaliśmy 1 i 2 zadanie. Praca domowa od dziś lub od jutra robimy kalendarzyk pogody może mieć formę tabelki piszemy dzień tygodnia rysujemy ikonki pogodowe, a następnie piszemy zdanie o tym jaka pogoda była danego dnia. Zdjęcie tabelki wysyłamy poprzez Messenger w sobotę lub w niedzielę.


Lesson  11             23.04.20



Subject: Past Simple a Past Continuous - porównanie.



Dzisiejsza lekcja odbyła się za pomocą aplikacji zoom.us.

Na lekcji przypomnieliśmy zasady tworzenia zdań twierdzących, przeczących i pytających w obydwu czasach przeszłych. Zapisaliśmy cechy charakterystyczne dla każdego z nich. Zrobiliśmy ćwiczenia    z małych książek i zeszytu ćwiczeń z Unit 6 L.3. Praca w domu Korzystając z podanych prezentacji stwórz tabelkę i porównaj obydwa czasy pod względem budowy zdań. 





Lesson  12             28.04.20



Subject: Wyrażanie emocji i uczuć.



Dzisiejsza lekcja odbyła się za pomocą aplikacji zoom.us.

Do zeszytu zapiszcie słowa poznane na lekcji. Wykonamy zadania z  małych podręczników u.6 l.4 i z zeszytu ćw. zad 1.



Lesson  13            30.04.20


Subject: Chinese inventions - poznajemy wynalazki stworzone w Chinach.


Na początku lekcji poćwiczysz rozmienienie tekstu czytanego, w tym celu otwórz ćwiczenia na U.6 L.6 i wykonaj zadania 1 i 2.

Następnie otwórz mały podręcznik/lub duży i zwróć uwagę na te słowa w niebieskich ramkach. Zapisz je do zeszytu wraz z tłumaczeniem, które jak wiesz znajduje się na końcu rozdziału (cześć z nich zapewne znasz). Następnie przeczytaj trzy teksty z zadania 2 oraz znajdź odpowiedzi na pytania nad tekstami.
Jeżeli już to zrobiliście to wróćmy do zeszytu ćwiczeń U.6. L.7. W ćwiczeniach wykonaj zadania 1, 2i 3.



Lesson  14            05.05.20


Subject: Powtórzenie wiadomości unit 6.

Lekcja na zoom. Wykonaliśmy zadania powtórzeniowe z Unit 6 Lesson 8 w małych podręcznikach i w zeszytach ćwiczeń.
Sprawdzian wiadomości za tydzień 12.05.20.



Lesson  15            07.05.20


Subject: Powtórzenie wiadomości unit 5 i 6.

Lekcja na zoom. Zadania w małych ćwiczeniach z powtórzenia 5-6.


Lesson  16           12.05.20

Subject: Sprawdzian wiadomości Unit 6.

Wejdź w linki, które będą aktywne od 08.00 do 08.45 wykonaj zadania online. Powodzenia!



https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Verb_tenses/Tenses_bf1712cx



https://www.testportal.pl/exam/LoadTestStart.html?t=FcisnEUmfLAh



Lesson  17          14.05.20

Subject: Future Simple - wprowadzenie.


  Future Simple czas przyszły prosty

Czasu Future Simple używamy:
  • gdy przewidujemy przyszłe zdarzenia,
  • mówiąc o decyzjach, które zostały podjęte dopiero teraz, w danej chwili,
  • mówiąc o przyszłych faktach lub prognozie (pogody).

Future Simple Zdania oznajmujące 

Zdanie oznajmujące tworzymy, dodając „will” do pierwszej formy czasownika.

osoba + will+ czasownik w formie podstawowej + reszta zdania


                                                                 Zdania oznajmujące
I will wait.  Ja poczekam.
You will buy.  Ty kupisz.
He will pay.  On zapłaci.
She will get.  Ona dostanie.
It will be.  To będzie.
We will bring.  My przyniesiemy.

You will see. Wy zobaczycie.
They will sell.  Oni sprzedadzą, one sprzedadzą.




Na lekcji wykonaliśmy ćwiczenia z Unit 7 lesson 1. 



Lesson  18         19.05.20

Lekcja na zoom. 

Subject: I will move to the city - ćwiczenia w użyciu czasu Future Simple.


Na lekcji sprawdziliśmy zadania z Unit 7 lesson 1. Zadanie na dziś test onlie pod linkiem

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Future_-_will/Future_simple_yi170470tx



Lesson  19         21.05.20

Lekcja na zoom. 

Subject: Opisujemy jedzenie, nazywamy smaki.

Unit 7 lesson 2. 



Lesson  20         22.05.20



Subject: Should/shouldn't - udzielanie rad i wskazówek.


Lekcja do samodzielnego opracowania. 

Unit 7 lesson 3. Notatka do zeszytu.

Czasownik modalny should

Czasownik modalny should służy do wyrażania powinności oraz formułowania rad. Bezpośrednio po nim stosujemy czasownik właściwy w bezokoliczniku bez to:

You should talk to her.
should spend more time with my family.

Przeczenie tworzymy przez dodanie not do czasownika should:

should + not = shouldn’t

You shouldn’t eat so much chocolate.
She shouldn’t smoke.

W pytaniach stosujemy szyk przestawny.
Should I stay or should I go?


Forma should występuje wyłącznie w czasie teraźniejszym i jest taka sama dla wszystkich osób liczby pojedynczej i mnogiej.

Otwórz książki i zapoznaj się ze słówkami z zadania 1. Wpisz je do zeszytu wraz z tłumaczeniem
( jeśli nie znasz znaczenia sprawdź w słowniczku na końcu unitu 7). Poćwicz wyrazy wykonując zadanie 3 na stronie 86 i 1 i 2 extra ze strony 87.

Dziś na lekcji powiemy o czasowniku modalnym should wiesz już, że używamy go do dawania rad i wskazówek.  Dla wszystkich osób ma jednakową formę, a przeczenie tworzymy dodając not.

Obejrzyj filmik gramatyczny:  https://www.youtube.com/watch?v=KK3Qwu9ppI8
Czas na ćwiczenia wykonaj zadanie 2 ( wpisz brakujące zdania w komiksie), zadanie 5 i 3 ze strony 87.
Dla utrwalenia wykonaj ćwiczenia  w zeszycie ćwiczeń z Unit 7 lesson 3.
Wszystko sprawdzimy na lekcji na zoom.

Lesson  21         26.05.20


Subject: Would you like a cup of tea? - proponowanie i podejmowanie decyzji.

Lekcja na zoom Unit 7 lesson 4

Proszę zapisać temat. Pod tematem proszę wypisać elementy zastawy stołowej wraz z tłumaczeniem. Następnie zwrócić uwagę na czasownik Would. Czasownika tego używamy w sytuacji gdy proponujemy coś komuś.

Kilka innych przykładów z czasownikiem modalnym would:
  •        Would you like a piece of apple cake? (propozycja)
  •        I’d like to have some milk. (prośba)
  •        I’d like to learn French very well. (pragnienie, plan)
  •        I’d rather have a glass of water than juice now. (preferencja)

Na czwartek proszę wykonać ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń unit 7 lesson 4.



Lesson  22         28.05.20


Subject: Ćwiczymy poznany materiał za pomocą różnych umiejętności. 

Lekcja na zoom Unit 7 lesson 5 i 6.



Lesson  23         02.06.20


Subject: Birthdays - różne sposoby celebrowania urodzin - ćwiczenia w czytaniu.



Lekcja na zoom.

Dziś dowiesz się w jaki sposób w innych krajach obchodzi się urodziny. Zapoznaj się ze słówkami z niebieskich ramek ze strony 91. Następnie przeczytaj teksty z ćwiczenia 2 i odszukaj tych słów. Po przeczytaniu tekstów spróbuj połączyć początki i końce zdań.
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń z Unit 7 lesson 7.


Lesson  24         04.06.20


Subject: Powtórzenie wiadomości unit 7.

Lekcja do samodzielnego opracowania.


Lesson  25        09.06.20


Subject: The environment - ćwiczenia leksykalne.





Konstrukcja to be going to




To wyrażenie pozwala przekazać informację o naszych planach na przyszłość. Jeśli chcemy powiedzieć, że coś zrobimy i jest to już przemyślana decyzja, to użyjemy 'going to'.
playam going to start learning French.Zamierzam się zacząć uczyć francuskiego. (i dlatego szukam kursu)
playShe is going to apply for this job.Ona zamierza starać się o te pracę. (dlatego pisze CV)
playThey are going to promote him.Oni go awansują. (wszystko na to wskazuje)
RÓŻNICE:
Present Continuous vs 'going to'
I'm buying a new computer tomorrow.
Jutro kupuję komputer.(właściwie to już tylko jadę go odebrać)
I'm going to buy a new computer tomorrow.
Zamierzam kupić jutro komputer.(ale jeśli żaden mi nie będzie odpowiadał, to poczekam do następnego tygodnia)

RÓŻNICE:
Present Continuous vs 'going to'
plaI'm buying a new computer tomorrow.Jutro kupuję komputer.
(właściwie to już tylko jadę go odebrać)
playI'm going to buy a new computer tomorrow.Zamierzam kupić jutro komputer.
(ale jeśli żaden mi nie będzie odpowiadał, to poczekam do następnego tygodnia)

'will' vs 'going to'

playI know what I'll do! I will spend the weekend in the mountains.Wiem, co zrobię! Spędzę weekend w górach.
(podjęłam spontanicznie taką decyzję, ale różnie może być)
playI'm going to spend the weekend in the mountains.Zamierzam spędzić weekend w górach.
(nawet jeśli jeszcze nic nie zaczęłam robić w tym kierunku, to raczej jest szansa na zrealizowanie tego)

Lesson  25        15.06.20


Subject: This dress is mine - zaimki dzierżawcze.


Proszę otworzyć podręczniki Unit 8 lesson 3. Popatrzcie na górze w pomarańczowej ramce są słowa, które powinniście już znać. Są to urządzenia gospodarstwa domowego. https://quizlet.com/139592259/evolution-plus-3-unit-8-lesson-3-flash-cards/
Teraz przeczytajcie wyrazy  z zadania 1 (tłumaczenie znajduje się na końcu rozdziału 8).
Zapiszcie je do zeszyty wraz   z tłumaczeniem. Wykonajcie zadanie 1 i 1 extra.
Teraz przejdźcie do gramatyki. Popatrzcie na ramkę, w której znajdują się przymiotniki i zaimki dzierżawcze. Obydwa odpowiadają na pytanie WHOSE - CZYJ? CZYJA?CZYJE?


Przymiotniki dzierżawcze wyrażają:
- własność
- relację miedzy ludźmi 
Przymiotniki dzierżawcze odpowiadają na pytania: czyj? czyja? czyje? Stoją przed rzeczownikiem i mówią, do kogo coś należy.


Zaimki dzierżawcze odnoszą się do właścicieli a nie do rzeczy które posiadają. Wszystko co jest własnością trzeciej osoby liczy pojedynczej rodzaju męskiego określane jest jako his, wszystko co należy do trzeciej osoby liczby pojedynczej rodzaju żeńskiego określane jest jako her i wszystko co należy do zwierząt lub rzeczy określane jest jako its. Jeżeli jest więcej niż jeden właściciel używamy wówczas their.


Poćwicz konstrukcję wykonując zadania z unit 8 lesson 3.

https://wordwall.net/pl/resource/2350499/angielski/przymiotniki-i-zaimki-dzier%c5%bcawcze

Lesson  26        22.06.20

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz